Steeds meer 55-plussers vinden hun weg naar uitzendkantoren. Travi vroeg zich af hoe uitzendkantoren deze doelgroep nog beter kunnen bereiken en helpen in hun zoektocht naar werk.
Met dat uitgangspunt heeft Travi een kwalitatieve studie laten uitvoeren door IDEA Consult en The Argonauts gebaseerd op een 30-tal doorgedreven interviews met 55-plussers, begeleiders van die doelgroep én uitzendconsulenten.
Opzet van de studie
Uit de interviews distilleerden we 4 persona’s met hun respectievelijke customer journeys. Een mooie omschrijving voor de klantenervaringen van deze 4 types 55- en 65-plussers. Daarbij belicht de studie de zaken die de 55-plussers ervaren als een drempel of als een hefboom in hun zoektocht naar werk via uitzendkantoren.
De focus van de studie ligt op de mogelijke opportuniteiten voor uitzendbedrijven en formuleert ook een aantal concrete aanbevelingen.
Ben je benieuwd naar de resultaten van de studie?
De studie kan je hier downloaden:
Download hier de Quick Wins 55+ voor de uitzenders:
De webinar over de studie kan je hier herbekijken:
Wat zeggen een uitzendconsulent, een loopbaancoach en een 55-plussers zelf over mogelijke drempels en voordelen van uitzendarbeid voor 55-plussers? En welke tips geven ze zelf mee? Bekijk enkele testimonials:
Mogelijke drempels bij uitzendarbeid voor 55+’ers: https://youtu.be/JRDF0k7T3ic
Voordelen van uitzendarbeid voor 55+’ers: https://youtu.be/a_Nf9Ut1K1A
Tips voor uitzenders: https://youtu.be/9TkV-FA57Es
En nu?
Deze studie zal geen stof liggen te vergaren op een plank maar dient als vertrekpunt om er een concreet actieplan uit te distilleren voor de uitzendsector. Meer nieuws mag je verwachten najaar 2023!