Steeds meer 55-plussers vinden hun weg naar uitzendkantoren. Travi vroeg zich af hoe uitzendkantoren deze doelgroep nog beter kunnen bereiken en helpen in hun zoektocht naar werk.
Met dat uitgangspunt heeft Travi een kwalitatieve studie laten uitvoeren door IDEA Consult en The Argonauts gebaseerd op een 30-tal doorgedreven interviews met 55-plussers, begeleiders van die doelgroep én uitzendconsulenten.
Opzet van de studie
Uit de interviews distilleerden we 4 persona’s met hun respectievelijke customer journeys. Een mooie omschrijving voor de klantenervaringen van deze 4 types 55- en 65-plussers. Daarbij belicht de studie de zaken die de 55-plussers ervaren als een drempel of als een hefboom in hun zoektocht naar werk via uitzendkantoren.
De focus van de studie ligt op de mogelijke opportuniteiten voor uitzendbedrijven en formuleert ook een aantal concrete aanbevelingen.
Ben je benieuwd naar de resultaten van de studie? Herbekijk hier onze webinar: